Profilér din virksomhed – med et mindre miljøaftryk

16-05-2023

Hvordan bliver man set i markedet, hvis man dropper reklameartikler, firmatøj eller firmagaver for miljøets skyld? Det behøver man måske slet ikke. Markedsføring i forbindelse med grøn omstilling rummer mange nuancer, men Green Image, som du kan møde på REBOOT, har sat sig for at gøre det mere overskueligt for danske virksomheder.

– Det mest miljøvenlige, du kan gøre, er IKKE at bestille disse produkter.

Sådan lægger Green Image ud, og man skulle næsten tro, at de ikke vil sælge deres produkter.

Men det er selvfølgelig ikke tilfældet. Green Image er opstået på baggrund af en større og større efterspørgsel efter mere miljøvenlige produkter til markedsføring.

Ud over udvalget af sådanne produkter på deres webshop, mener de, at det er helt centralt at være transparente om certificeringer og materialer:

– Vi viser de produkter inden for reklameartikler og firmatøj med logo, som enten bruger mindre kemi og vand, er produceret på en mere bæredygtig måde, er Fairtrade-mærket eller har lang levetid, fortæller de.

Det gør det lettere for danske firmaer at få et grundigt overblik over de mere miljøvenlige profileringsmulighederne, som Green Image udbyder. Dermed kan man som kunde nemt tage de valg, der passer bedst ind i virksomhedens bæredygtigheds- og miljøstrategi.

Glæder sig til REBOOT
Til november står Green Image klar til at møde en masse gæster – og medudstillere – til REBOOT. Som ejeren af Green Image, Jan Jensen, fortæller:

– Vi har i Green Image arbejdet målrettet med reklameartikler, profilbeklædning og firmagaver, som giver rigtig god mening på vej mod den grønne omstilling. Vi har valgt REBOOT, da vi forventer, at der kommer mange danske virksomheder, som i deres fremtidige markedsføring har fokus på at gøre en forskel for den grønne omstilling.

Markedsføring, bæredygtighed og greenwashing
Netop markedsføring i forbindelse med bæredygtighed er et vigtigt tema på REBOOT. Ud over at tage et oplyst valg om materialer og fodaftryk, er der både lovkrav og forventninger, som virksomheder skal leve op til over for kunderne.

Derfor kan du blandt andet høre forbrugerombudsmanden holde oplæg om do’s and dont’s for markedsføringspraksis. Du går altså ikke kun hjem med f.eks. Green Images produkter, men også viden om, hvordan du fortæller verden, at du er med til at gøre en forskel gennem valget af OEKO-TEX T-shirts, genbrugsplast-kuglepenne eller Fairtradeprodukter.

Se programmet her

 

Om Green Image:
Green Image er en afdeling af New Image, som i mere end 30 år har arbejdet med reklameartikler, profilbeklædning og firmajulegaver til større danske virksomheder.

Gennem de seneste år er der kommet en stigende efterspørgsel på mere bæredygtige valg inden for firmaprofilering, og det er her, at Green Image kommer ind i billedet som en webshop, der tilbyder løsninger med et mindre miljømæssigt fodaftryk.

Tilmeld dig vores nyhedsbrev og modtag information om eventet

 

Tag skridtet sammen med os!

REBOOT løber af stablen den 29.-30. november 2023 på Odense Congress Center – skal du være udstiller?

Book en stand eller ring til vores dygtige projektleder, Kristian Nordfred Hansen, på telefon (+45) 3046 1858 eller kontakt ham direkte via e-mail, så finder han en plads til din virksomhed eller organisation.

Book stand         Kontakt Kristian

Vi stiller krav til dig

Som udstiller på REBOOT er du en del af den grønne omstilling. Enten fordi din virksomhed eller organisation leverer et produkt eller en ydelse, der gør andre virksomheder mere bæredygtige, eller fordi I rådgiver om, hvordan jeres kunder kommer i gang (eller videre) med deres bæredygtighedsrejse.

Derfor har vi opstillet en screeningprocedure for potentielle udstillere. Det skal være med til at sikre et event, hvor kvaliteten og troværdigheden af samme er i højsædet.

For at blive udstiller på REBOOT skal din virksomhed eller organisation leve op til minimum ét, og gerne flere, af nedenstående krav.

1. Din organisation eller virksomhed har opnået en certificering eller anden standard, som viser, at I aktivt indtænker bæredygtighed i jeres virksomhed.

Såsom EcoVadis, B Corp, 1% for the Planet, Grøn Klinik og Grøn Salon, Green Globe certificeringen, Green Key, Registreret Socialøkonomisk Virksomhed, The Green Business Bureau, REFOOD, SA8000, Positive Luxery, ISO 14001, ISO 50001

2.  Ét eller flere af din organisations eller virksomheds produkter har opnået mærkning eller deklaration, som viser, at I aktivt indtænker bæredygtighed i jeres produkter.

EU blomsten, Svanemærket, GOTS, GRS, OEKO-TEX STANDARD 100, Cradle to Cradle, Fairmined, Ecocert – COSMOS ORGANIC & Natural, Demeter, Fairtrade, MSC-mærket, ASC-mærket, NaturSkånsom, Vegan Trademark, Rainforest Alliance Certified, FSC, DGNB, LEED, BREEAM, HQE

3. Din organisation, virksomhed eller produkt(er) har ingen certificering eller mærkning, men du kan enten indsende dokumentation for, at jeres produkt, rådgivning eller konkrete løsning (i bæredygtig forstand) adskiller sig fra det konventionelle produkt eller indsende dokumentation for, hvordan I mere langsigtet bidrager til den grønne omstilling.

Det betyder, at selvom din virksomhed ikke er i mål med certificeringer eller mærkninger, er I også velkommen på REBOOT. Selvom kravene er garant for, at vores event handler om bæredygtighed, kan alt ikke gøres op i certificeringer. Hvor der er vilje, er der en vej, og vi ser en kæmpe værdi i det bæredygtige drive og det potentiale, din virksomheds påbegyndte udviklingsrejse kan tilføre til det danske erhvervsliv.

Det betyder også, at I som rådgivningsfirma i bæredygtighed naturligvis er velkommen på REBOOT, selvom I ikke selv er miljøcertificerede.

Husk derfor: du kan altid kontakte os, hvis du vil udstille og er i tvivl, om din virksomhed eller organisation opfylder ét af de tre krav.

Hvad så med startups?

Danmark er – heldigvis – fyldt med startup-virksomheder, der allerede nu yder et enormt bidrag til en mere bæredygtig fremtid. Jer støtter vi op om på REBOOT, og vi har derfor indrettet et særligt startup-område, hvor nye virksomheder, der lever op til ovenstående krav, kan købe standplads til reducerede priser.

Se standpakker og priser

Vi glæder os til at høre fra dig – uanset om din virksomhed først skal til at påbegynde bæredygtighedsrejsen, eller om den grønne bundlinje allerede er i sigte.