De er skarpe til at rådgive virksomheder og organisationer i, hvordan de kan arbejde med social- og miljømæssig bæredygtighed og forene deres ESG-ambitioner med markedsføring og kommunikation. Og så er de nysgerrige og åbne for at blive endnu klogere. Det dansk-britiske kommunikations- og marketingbureau, TMC Strategic Communications, deltager i REBOOT som både udstillere og oplægsholdere, fordi de ønsker at dele deres viden, rådgive og inspirere, men lige så meget, fordi de selv håber på at vende klogere hjem fra eventet.
”Selvom vi kommer til at have en rådgivende funktion på REBOOT, er vi også selv på en rejse. Derfor ser vi eventet som en fantastisk mulighed for at udvide vores netværk med virksomheder og organisationer, der også ønsker at gøre en forskel og lære af hinanden. For os handler REBOOT i sidste ende om, at vi ved at vidensdele med hinanden, sammen kan komme i mål med bæredygtighedsagendaen,” fortæller Natascha Kronborg Lauritzen, TMCs Senior Marketing & Operations Manager.
ESG som en integreret del af markedsføring
TMC Strategic Communications er at finde som oplægsholdere i REBOOTs konferenceprogram, hvor Natascha stiller skarpt på, hvorfor ESG bør være en del af virksomheders markedsføringsstrategi. Nataschas oplæg sætter fokus på spørgsmål som: Hvordan sikrer vi, at MarCom-afdelingen støtter virksomhedens ESG-mål og initiativer? Hvordan kan MarCom kommunikere organisationens ESG-initiativer internt og eksternt? Og hvilke generelle udfordringer er der for MarCom-afdelinger, når de navigerer ESG? Og hun håber på, at oplægget kan skabe en åben og ærlig dialog om de muligheder og udfordringer, der kan være forbundet med at arbejde med bæredygtighed.
Interaktivt element skal åbne for dialog
Det er formålet om at skabe positiv forandring hos virksomheder og organisationer og hjælpe dem med at skabe synlighed om deres bæredygtighedsinitiativer både internt og eksternt, der driver TMC i deres arbejde. Derfor ønsker Natascha og hendes kollegaer at inddrage de besøgende på deres udstilling og få dem til at fundere over deres egen bæredygtighedskommunikation- og prioriteter. Det gør de ved at inkludere et interaktivt element i udstillingen:
”Vi har gode erfaringer med vores interaktive element, som vi normalt bruger til workshops med vores kunder for at skabe dialog om bæredygtigheds prioriteter, ideer og erfaringer. Vi håber, at folk har lyst til at besøge os på REBOOT for at få en smagsprøve på det interaktive element og starte en dialog om, hvordan de arbejder med bæredygtighed, og hvorfor det er vigtigt for dem.”
TMC løser mange forskelligartede opgaver for virksomheder og har bl.a. udviklet en animeret video med datavisualiseringsteknikker for deres kunde Siemens. Videoen illustrerer Siemens’ indsats for centrale bæredygtighedsmål og kommunikerer deres ESG-rapport effektivt til flere målgrupper. Du kan se flere cases fra TCM på deres hjemmeside: https://wearetmc.com/work/
Vil du være udstiller ligesom TMC Strategic Communications?