Hvordan bliver man set i markedet, hvis man dropper reklameartikler, firmatøj eller firmagaver for miljøets skyld? Det behøver man måske slet ikke. Markedsføring i forbindelse med grøn omstilling rummer mange nuancer, men Green Image, som du kan møde på REBOOT, har sat sig for at gøre det mere overskueligt for danske virksomheder.
– Det mest miljøvenlige, du kan gøre, er IKKE at bestille disse produkter.
Sådan lægger Green Image ud, og man skulle næsten tro, at de ikke vil sælge deres produkter.
Men det er selvfølgelig ikke tilfældet. Green Image er opstået på baggrund af en større og større efterspørgsel efter mere miljøvenlige produkter til markedsføring.
Ud over udvalget af sådanne produkter på deres webshop, mener de, at det er helt centralt at være transparente om certificeringer og materialer:
– Vi viser de produkter inden for reklameartikler og firmatøj med logo, som enten bruger mindre kemi og vand, er produceret på en mere bæredygtig måde, er Fairtrade-mærket eller har lang levetid, fortæller de.
Det gør det lettere for danske firmaer at få et grundigt overblik over de mere miljøvenlige profileringsmulighederne, som Green Image udbyder. Dermed kan man som kunde nemt tage de valg, der passer bedst ind i virksomhedens bæredygtigheds- og miljøstrategi.
Glæder sig til REBOOT
Til november står Green Image klar til at møde en masse gæster – og medudstillere – til REBOOT. Som ejeren af Green Image, Jan Jensen, fortæller:
– Vi har i Green Image arbejdet målrettet med reklameartikler, profilbeklædning og firmagaver, som giver rigtig god mening på vej mod den grønne omstilling. Vi har valgt REBOOT, da vi forventer, at der kommer mange danske virksomheder, som i deres fremtidige markedsføring har fokus på at gøre en forskel for den grønne omstilling.
Markedsføring, bæredygtighed og greenwashing
Netop markedsføring i forbindelse med bæredygtighed er et vigtigt tema på REBOOT. Ud over at tage et oplyst valg om materialer og fodaftryk, er der både lovkrav og forventninger, som virksomheder skal leve op til over for kunderne.
Derfor kan du blandt andet høre forbrugerombudsmanden holde oplæg om do’s and dont’s for markedsføringspraksis. Du går altså ikke kun hjem med f.eks. Green Images produkter, men også viden om, hvordan du fortæller verden, at du er med til at gøre en forskel gennem valget af OEKO-TEX T-shirts, genbrugsplast-kuglepenne eller Fairtradeprodukter.
Om Green Image:
Green Image er en afdeling af New Image, som i mere end 30 år har arbejdet med reklameartikler, profilbeklædning og firmajulegaver til større danske virksomheder.
Gennem de seneste år er der kommet en stigende efterspørgsel på mere bæredygtige valg inden for firmaprofilering, og det er her, at Green Image kommer ind i billedet som en webshop, der tilbyder løsninger med et mindre miljømæssigt fodaftryk.